Przepisy prawne Prawo jazdy na motor- zadania egzaminacyjne w kolejności wykonania



Prawo jazdy na motor- zadania egzaminacyjne w kolejności wykonania



Autor: Kraśnicki Dariusz | Zasięg oglądalności: 39362 | Całkowita ocena filmu: 4.529412 |
profile Lublin - zobacz też to.


Lubisz czytać co inni piszą? zobacz - dyskusję która jest niżej


Wasza dyskusja


  • WORD Konin pierwsze zadanie wykonuje się stojąc obok motocykla prowadząc go a nie siedząc na nim, tak samo jak przed wykonaniem zadania 3 i 4 gdzie startujemy z miejsca, na sygnał, musimy się rozejrzeć przed rozpoczęciem jazdy.
  • Największy jak dla mnie problem początkującego to zrobić szybki slalom przy 30km/h. Trudne zadanie.
  • Pierwsza sprawa motocykl prowadzi się stojąc z boku, a nie siedząc na nim. Nie ma chyba WORD-u w Polsce gdzie by się tak wykonywało zadanie nr 1 jak na filmie. O pominiętym przygotowaniu do jazdy nie mówię. Następnie jest "ósemka", a później slalom wolny i podczas obu zadań upewniamy się przed zmianą kierunku. Jeżeli nie upewniamy się ćwiczenie niezaliczone. Slalom szybki średnia prędkość przejazdu minimum 30 km/h.... Ominięcie przeszkody prędkość najazdowa minimum 50 km/h, tak jak hamowanie awaryjne. Jak już robisz film pokazowy, to zrób go dobrze, żeby komuś pomógł, a nie zaszkodził. Wynosi cię poza prostokąt, bo nie używasz kierownicy. Zajmij właściwą pozycję na motocyklu i przy tej prędkości skręcaj kierownicą, nie trzeba pochylać motocykla.
  • zad.1 to jest jakiś joke
  • to sie powinno pchac D
  • Na tym etapie jakim jestem, podczas omijania bramek jest zbyt szybko, abym dał radę się obejrzeć. Nawet przejazd nie jest "powtarzalny". Raz idzie idealnie, a raz muszę potracić jakiś słupek lub nie mieszczę się w ostatnią bramkę. Co do regulacji prędkości sprzęgłem: słuszna uwaga i muszę popróbować.
  • jestem już po zdanym egzaminie. Może komuś pomogą moje spostrzeżenia. Mi bardzo pomogło podczas robienia 8semki patrzenie cały czas za ramie. Jeśli skręcamy w prawo patrzymy przez prawie ramie za słupek. Samo z siebie 8mka wychodzi ciasno. Co do wolnego przejeżdżamy przez 1 bramkę środkiem i 2 bramkę robimy jak najszerzej czyli jak najbliżej zewnętrznego pachołka. Mi to pomogło bardzo i wolny robiłem już bez żadnego błędu. Gaz tylko przy starcie potem gez gazu i bez sprzęgła. Powodzenia
  • Czy motocykl egzaminacyjny dużo różnił się obrotami, od tego w szkole jazdy?
  • Tak, to są nowe zadania egzaminacyjne, chociaż ich wykonanie jest dalekie od ideału. Generalnie jak się zda egzamin państwowy na placu, to później nie ma większych problemów na mieście.
  • obejrzałem chyba wszystkie możliwe filmy z wolnego slalomu i tylko na 1 ktoś się rozglądał dlatego właśnie ja też się zdziwiłem. Na wszystkich pokazowych jak piszesz nikt tego nie robił. Nieoficjalnie wiadomo, że egzaminator będzie na to przymykał oko w sensie na rozglądanie się na wolnym slalomie. Natomiast czy inni też tak zrobią chyba ich dobra wola. Oczywiście ja mówię o Odlewniczej. Ogólnie do egzaminatora zero zastrzeżeń. Przed startem zawsze mówił. Start jest oceniany (żeby się rozejrzeć)
  • Jazda motocyklem bazuje na naturalnych odruchach człowieka. Pamiętaj, że jedziesz tam, gdzie patrzysz. Jeżeli obserwujesz linię przed przednim kołem to będzie wynosiło Cię do tej linii. Tak samo jeżeli nagle w zakręcie zobaczysz przeszkodę i nie oderwiesz od niej wzroku to w nią wjedziesz. Wyższa prędkość również pomaga w ósemce bo pozwala na głębsze pochylenie w prędkości stabilnej i na pomaganie sobie przeciwskrętem.
  • Mam jakiś problem z tą ósemką, jak nie ma jej narysowanej, według nowych zasad. Coś mnie wtedy wynosi poza ten prostokąt.
  • myślałem, że chyba trochę tak ale trzeba wziąć pod uwagę stres itp ktoś mi potem wytłumaczył, że raczej nie ma możliwości, żeby się różniły. Nie wiem jak będzie u Ciebie ale u mnie przed egzaminem po części z pytaniami egzaminator pozwolił zrobić małą "rundę" zauważyłem, że jako jedyny podczas tej rundy robiłem ostre skręty, takie przygotowanie do wolnego. Polecam tak zrobić zobaczysz jak się zachowuje motocykl przy danej prędkości czy to będzie taka sama czy inna jak na kursie
  • Widzę, że coraz lepiej Ci idzie latanie na moto :) Aby ułatwić sobie przejazd ósemki staraj się obserwować pachołek wokół którego jedziesz. Wtedy odruchowo będziesz trzymał odpowiedni odstęp i nie będziesz wyjeżdżał na linię ograniczającą stanowisko. I jeszcze jedno: ominięcie przeszkody raz z lewej, raz z prawej a na filmie jest dwa razy z lewej. Slalom wolny można wykonać z prędkością 50 km/h więc przy 30 jest lajcik :) Przy omijaniu przeszkody udało się przy 84 km/h :) Gratuluję postępów.LwG
  • jestem po egzaminie więc mogę powiedzieć może komuś się przyda bo raz pokazują tak a raz tak. W Warszawie na Odlewniczej trzeba się rozglądać na ósemce (w sumie to było logiczne) na wolnym slalomie również trzeba się rozglądać. Ja oblałem na wolnym w połowie - dotknąłem słupka. Uczyłem się robić wolny na 1 biegu bez regulacji prędkości sprzęgłem i to mnie zgubiło motor jechał na tyle szybko, że się nie wyrobiłem mimo, że na kursie robiłem to bez problemów. Powodzenia
  • To są już nowe przepisy i nowe zadania na egzamin ?? Bo 2 lata w tyl jak zdawałem miałem co innego ;p ???
  • Duże Moto jak na ósemke :D powodzenia dla nowych Motocyklistów ;p
  • Panowie jak to w końcu jest ? na "8" i wolnym slalomie trzeba się rozglądać ?
  • Może na A1 jak się motorkiem pyrka, to może da radę się upewniać na slalomie. Na ciężkim motocyklu, gdzie jedzie się szybciej, to raczej zadanie dla profesjonalisty. Ta część zadania / 2-krotny przejazd pomiędzy 5 bramkami;/ jest to jazda po wyznaczonym pasie ruchu i na wzorcowym pokazie w WORD Wrocław nikt się nie upewniał
  • też was zaciekawiło to?