Przepisy prawne Sprzęganie i rozprzęganie pojazdu z przyczepą prawo jazdy kat C+E



Sprzęganie i rozprzęganie pojazdu z przyczepą prawo jazdy kat C+E



Autor: naukajazdyartom | Zasięg oglądalności: 58554 | Całkowita ocena filmu: 3.4615386 |
Masz chwilę teraz oceń - zobacz też to.


Lubisz czytać co inni piszą? zobacz - dyskusję która jest niżej


Wasza dyskusja


  • A gdzie są kliny pod kołami przyczepy? Poza tym nie wysiadamy przodem lecz tyłem i zawsze zamykamy drzwi. Filmik do kitu, pomoże oblać egzamin zamiast zdać
  • brak kierunku, wysiadanie przodem, otwarte drzwi... trochę słaby instruktażDla porównania WORD Wrocław - nie wymaga każdorazowego zapinania pasów podczas sprzęgania (obowiązują światła mijania i kierunki), nie ma wyznaczonej kolejności podpinania przewodów, zazwyczaj robi się to od lewej do prawej (przy odłączaniu także) czyli pneumatyka (złącze duomatic), abs i prąd. Dodatkowo można podłączyć wszystkie przewody będąc z lewej strony dyszla, bez konieczności biegania wokół auta. Mało tego, za przyzwoleniem egzaminatora możemy przejść przez dyszel w razie potrzeby. Można zaoszczędzić tym samym sporo czasu, ale z kolei nie jest wskazane używanie testera świateł. Trzeba je włączać normalnie co wymaga wejścia do pojazdu 4 razy (1. pozycyjne, awaryjne, przeciwmgielne tył i cofania, 2. lewy kierunek, 3 prawy kierunek, 4 światło stop). Pozdro :)
  • LUDZIE KURDE WY UCZYCIE JAK DEBILE wszystko złe jest bo najpierw musi być powietrze potem elektryka... Ale dobrze bedzie git mniej kierowców wiecej kasy dla nas :)
  • Oblany silnik jest odpalony gdy wchdzi miedzy zestaw
  • ???pojebalo??? was z ta elektryka?
  • z miejsca oblany, gdzie kliny? ;)
  • oblałbym go za każdą czynność jaką tu wykonał! porażka
  • Dziwne....w Pile jak ruszasz to musisz właczyc kierunek jak ustawiasz sie do sprzeglania inaczej baj baj....widze ze u was tego wam nie kują czyli macie luz....
  • Egzamin niezaliczony wg. przepisów powinno wysiadać się tyłem. 
  • jeden egzamin ,a każdy inaczej uczy - odwrotnie i potem oblewają ,przejście nad dyszlem hmm rękawice hmm mi zabrakło 6 sekund i mnie oblał w Chełmie
  • nie mozna wejsc miedzy odpalony samochod a przyczepe. Ale jak ja to widze: wyjezdzasz przed przyczepe z kierunkiem,cofasz aby obrys sie wyrownał, wysiadasz tyłem zamykasz drzwi idziesz podniesc podpore zaczepu i wyłaczasz hamulec postojowy przyczepy.Ocena odległosci kata i regulacja wysokosci.Cofasz zapinasz(jak kontrolka wystaje a bolec sie zamknął jedziesz 3cm do przodu i 3 do tyłu)sprawdzasz nie wchodzac miedzy przyczepe a auto.gasisz silnik.Pneumatyka pozniej elektryka(obchodzisz przyczepe bo jest szybciej)podpora i kliny.SWIATŁA:tylko zapłon i bieg wsteczny-sprawdzasz. wsiadasz odpalasz i swiatła mijania awaryjne przeciwmgielne-wychodzisz mowisz i pokazujesz-Sw pozycyjne przednie, pozycyjne boczne 1,2,3, obrysowe przednie,obrysowe tylne,oswietlenie tablicy L i tab. rej.Swiatła awaryjne pozycyjne ,przeciwmgielne i druga strona przyczepy.wsiadasz wyłaczasz sw. właczasz kierunkowskaz-sprawdzasz pozniej drugi to samo.prosisz egzaminatora o sprawdzenie swiatła STOP.Rozprzeganie odwrotnie.
  • 10 minut już dawno minęło. to jest poroniony pomysł z tymi 10 minutami. ciekawe czy czy egzaminator zrobuł by to wszystko w takim czasie bez biegania
  • z pojazdu wysiada sie tylem
  • 2:29 " wyjście z pojazdu i pozostawienie otwartych drzwi " ;)
  • 10 minut na złączenie i 7 minut na rozłączenie RAZEM 17 minut. To dużo czasu
  • już nie trzeba obchodzić auto dookoła,można przechodzić nad dyszlem,przynajmniej u nas w Bydgoszczy